Pr nedir ? Pr yani uzatılmış hali public relations Türkçesi halkla ilişkiler anlamına gelir. Pr bir algı yönetimidir diyebiliriz. Bir kişinin bu kişi işletmenin sahibi yada satış gerçekleştireceğiniz kişinin genel algısını başarılı bir şekilde iletişim kanallarını kullanarak yönetmesidir. Marka veya kişinin halkın karşısında itibarını korumak, onun tanınırlığına adını lekeleyecek bir olayı basının karşısında korumak desteklemek veya bilinirliğini ve düşüncesini arttırmak markayı, ismin tanınırlığını arttırma ile ilgili oluşturulan algı yönetimidir. Reklam yapanların en çok ilgili oldukları sektördür hatta çoğunlukla aynı sektörde bulunuyorlar reklam ile belirli bir kitlenin dikkat çekmeyi amaçlıyorlar pr ile de ürünü, markayı daha cazip kılmak algıları kurmak, alıcıyı yönlendirmek, yani kitle kontrolünü sağlamaktır amacı. Pr kötü yapıldı ise ne olur pr yanlış yapılırsa, yapılan kişinin itibarını zedeleyecek, bir işi baltalayacak veya markanın adını kötüye çıkaracak bir iş yapmış olunur. Bunun sonucunda ileriye dönük bir iş yaparken, sizin ile çalışmak isteyenler artık çalışmak istemeyebilir. Krize bile yol açabilir pr bazı firmalara, markalara, iş adamlarına göre hayati bir önem taşır. Tüm gelirini itibarından geçinen bir iş yaparken itibarı, adı sayesinde iş bağlayanlar için çok kötü bir durumdur ama pr iyi yapılırsa kendinizi çok iyi ifade etmiş bu pr sayesinde bir sürü iş teklifleri alabilirsiniz bu pr yapan kişi içinde geçerlidir oda bu kadar iyi pr yaptığından dolayı iş teklifi alabilir. Bu meslek de en çok gereken özellik konuşmak ve karşısında ki kişiyi ikna edebilme yeteneğine sahip olması gerekir her insanın yapabileceği bir şey değildir. Bu mesleğe yakın meslekler bana göre pazarlamacılar olabilir çünkü onlar da elinde olan bir malı satmaya çalışırken ister istemez algı yönetimi yapıyorlar siz bir araba almak için galeriye gittiniz ve iki araba arasında kararsız kaldınız adam size fikirler vermeye başlar bütçenizin bir tık üstü fiyatta olan arabayı gösterir ve az daha para verip bunu almanız sizin için daha mantıklı olur der, sizin için en iyisi bu araba der ve başka bir tık daha pahalı bir arabayı gösterir böyle böyle bir bakmışsınız alacağınız yerine iki katı fiyata sahip başka araba almışsınız bu adamın ne kadar iyi algı yönetimi yaptığını açıklamaya yeter pr da böyledir ama o bir şey satmaz, pazarlama işine bulaşmaz sizin itibarınızı, marka değerinizi koruyan onu yüceltmeye çalışan savunan bir avukat gibidir. Pr nedir konusunun sonuna geldik pr hakkında diğer bilgilere de sitemden ulaşabilirsiniz.
Pr nedir ? Pr yani uzatılmış hali public relations Türkçesi halkla ilişkiler anlamına gelir. Pr bir algı yönetimidir diyebiliriz. Bir kişinin bu kişi işletmenin sahibi yada satış gerçekleştireceğiniz kişinin genel algısını başarılı bir şekilde iletişim kanallarını kullanarak yönetmesidir. Marka veya kişinin halkın karşısında itibarını korumak, onun tanınırlığına adını lekeleyecek bir olayı basının karşısında korumak desteklemek veya bilinirliğini ve düşüncesini arttırmak markayı, ismin tanınırlığını arttırma ile ilgili oluşturulan algı yönetimidir. Reklam yapanların en çok ilgili oldukları sektördür hatta çoğunlukla aynı sektörde bulunuyorlar reklam ile belirli bir kitlenin dikkat çekmeyi amaçlıyorlar pr ile de ürünü, markayı daha cazip kılmak algıları kurmak, alıcıyı yönlendirmek, yani kitle kontrolünü sağlamaktır amacı. Pr kötü yapıldı ise ne olur pr yanlış yapılırsa, yapılan kişinin itibarını zedeleyecek, bir işi baltalayacak veya markanın adını kötüye çıkaracak bir iş yapmış olunur. Bunun sonucunda ileriye dönük bir iş yaparken, sizin ile çalışmak isteyenler artık çalışmak istemeyebilir. Krize bile yol açabilir pr bazı firmalara, markalara, iş adamlarına göre hayati bir önem taşır. Tüm gelirini itibarından geçinen bir iş yaparken itibarı, adı sayesinde iş bağlayanlar için çok kötü bir durumdur ama pr iyi yapılırsa kendinizi çok iyi ifade etmiş bu pr sayesinde bir sürü iş teklifleri alabilirsiniz bu pr yapan kişi içinde geçerlidir oda bu kadar iyi pr yaptığından dolayı iş teklifi alabilir. Bu meslek de en çok gereken özellik konuşmak ve karşısında ki kişiyi ikna edebilme yeteneğine sahip olması gerekir her insanın yapabileceği bir şey değildir. Bu mesleğe yakın meslekler bana göre pazarlamacılar olabilir çünkü onlar da elinde olan bir malı satmaya çalışırken ister istemez algı yönetimi yapıyorlar siz bir araba almak için galeriye gittiniz ve iki araba arasında kararsız kaldınız adam size fikirler vermeye başlar bütçenizin bir tık üstü fiyatta olan arabayı gösterir ve az daha para verip bunu almanız sizin için daha mantıklı olur der, sizin için en iyisi bu araba der ve başka bir tık daha pahalı bir arabayı gösterir böyle böyle bir bakmışsınız alacağınız yerine iki katı fiyata sahip başka araba almışsınız bu adamın ne kadar iyi algı yönetimi yaptığını açıklamaya yeter pr da böyledir ama o bir şey satmaz, pazarlama işine bulaşmaz sizin itibarınızı, marka değerinizi koruyan onu yüceltmeye çalışan savunan bir avukat gibidir. Pr nedir konusunun sonuna geldik pr hakkında diğer bilgilere de sitemden ulaşabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder