Pazarlama Nedir & Pazarlama Teknikleri

pazarlama nedir

Merhaba arkadaşlar pazarlama nedir, pazarlama stratejileri, pazarlama teknikleri ve pazarlama iletişimi hakkında çoğu bilgiyi sizlere derleyip toplayıp bir araya getirdim.

Pazarlama Nedir ?

pazarlama nedir


Firmanın veya bir kuruluşun ürünlerini müşterilerine cazip bir şekilde stratejiler geliştirip satabilmesine pazarlama denir. Pazarlama insansal faaliyetleri kapsar. Pazarlamacıların işleri insanlarla dır. İnsanların yani müşterilerin ihtiyaçlarını, isteklerini ve arzularını karşılamaya yöneliktir. Çeşitli strateji ve taktikler ile bu faaliyet amacına ulaşır.

Pazarlama Stratejileri & Pazarlama Teknikleri


pazarlama nedir

  1. Ne sattığınızı iyi bilin! Ürününüzün görseli, özellikleri veya hizmet benzersizliğini müşterinize anlatın onu bilgilendirin
  2. Rakiplerinizden neyi daha üstün neyi daha benzersiz, daha öne çıkan özelliği ne ise onlardan bahsedin.
  3. Müşteriye ne gibi avantajlar sunuyor ? Müşteri bunu neden alsın bu soruları kendinize sorun ve ona anlatın.
  4.  Ürünlerinizin yanında küçük promosyonlar koyup müşterilerin gözünü boyaya bilirsiniz. İndirim kuponları yapın.
  5. Hangi kitleye ve kime hitap ediyorsanız onu öğrenin ve o kitleye yoğunlaşın, kendinizi o kitleden birinin yerine koyun ona göre bir yol izleyin.

Pazarlama İletişimi


pazarlama nedir

Pazarlama iletişimi ürünün veya fikirlerini tanıtmaya yönelik reklam faaliyetlerine verilen isimdir. Pazarlama iletişimi işleri, faaliyetleri markaların amaçlarını gerçekleştirme ve satışı iyileştirme de çok önemli bir rol oynar. Pazarlama iletişimi stratejilerini bir daha göz geçirmeniz gerektirecek markanın ya da kurumun bütçesi, hedef kitlesi, pazarın durumu, rekabetin durumu ve ürünün özellikleri hakkında çok iyi bir bilgi sahibi olup rakiplerinizden bir adım daha önde olmaya hedeflemeniz gerekecek. Bu yer alanları yaptık dan sonra zaten iyi bir pazarlamacı olabilirsiniz

Parlamada İletişiminde İhtiyacınız Olan Yöntemler


pazarlama nedir
  • Ürünün markasını, görselini, özellik ve ambalajında görsel bir zevk oluşturmalısınız.
  • Güzel saygılı bir üslup ile konuşulmalı.
  • Reklam & PR çalışmaları yapılmalı.
  • Satışları birebir yüz yüze yapılmalı.
  • Doğrudan pazarlayın yanar döner işlere hiç gerek yok.
  • Ufak promosyonlar, indirim kuponları.
  • Sponsorluk iş birliği birlik den kuvvet doğar.
  • Son olarak süreç çok önemli teslimat süreniz, siparişlere hızlı yetişmeniz hemen ihtiyaçlarını karşılamanız ve elinizdeki maldan stoklarını fazla tutmanız sizin yararınıza olur.

Yorumlar