Kurumsal Reklamcılık Nedir ?
Kurumsal reklam, adı üstünde kurumların faaliyetlerini ve tanıtımlarını yaptığı çalışmalardır. Sosyal alanda her kurumun, firmanın bir duruşu olduğundan dolayı siz de, kurumsal imajınızı ortaya koymak ve duruşunu belirtmek kuruma destek vermek amacıyla kurumlar artık reklam yapmaya kararlaştırdı. Kurumsal reklam, türlerinin belli amaçları vardır. Bu amaçlar doğrultusunda yaptıkları işlerin çoğunda yaptıkları işlerin reklamının dışında, kendi şirketlerinin, kurumların tanıtımını gerçekleştirdikleri faaliyetlerini yaparak, bir imaj yaratıyorlar. Böylece markanın ve ismin tanınırlığı arttığından dolayı otomatik olarak iki farklı reklam ile hem ürünler tanıtımları gerçekleştirilirken hem de markanın reklamı yapılarak daha hızlı ve çok daha fazla kitleye erişmesi sağlanıyor yapılan bu kurumsal reklam hem kurumun hemde bir isim olarak, ismin yaygınlaşmasını ismin bir sonraki projeler için diğer markalar, sponsorlar ve iş birliği yapacak kişiler için itibar kazanmak için kullanılır.
- Kuruma imaj ve itibar kazandırma amacına bağlı bir şekilde kurumsal reklam geliştirmek.
- Kriz döneminde veya itibar ve imaj sarsıcı durumlarda halkla ilişkiler yazımda anlattığım gibi kurumun düşüncesini ve olay hakkında ki görüşlerini iletme algı yönetimi yapan reklam amacını benimsemiştir.
- Kurumun yıl dönümü ya da ödül törenlerinde kazandığı bir ödül veya kurumun zincirleri varsa yeni zincire eklenen marketin açılışı gibi duyuruların yapıldığı reklam.
- Kamu yararına ve çeşitli destekleme, bağış gibi toplumsal sorumluluk faaliyetlerinde kurumun duruşunu, görüşünü ve düşüncelerini halka ileten açıklayıcı reklamlar.
- Kurum işçi arıyorsa iş ilanları, bilanço ya da mali rapor duyurularını da ekleyebileceği reklamlar.
Kurumsal reklam, belirli amaç doğrultusunda yaparlar bu amaçlardan bazıları kurumun reklamı, kurumun imaj ve itibar kazandıracak, geliştirecek reklamları yaparlar halkla ilişkiler gibi savunma yapmak için reklam stratejileri geliştirirler. Kurumsal reklam, sadece bunlarla sınırlanamaz kurumun açılış töreni veya toplumsal sorumluluk faaliyetlerinde ki düşüncelerini paylaşması için yapılan reklamlardır.
Kurumsal reklamcılk amaç ve avantajları;
- İlgi çekici, yaratıcı ve farklı diğerlerinden benzersiz reklamlarla kurumun farkındalık yaratmak.
- Kurumun finansal gücü ve güvenilirliği ile hedef kitlesini elde etmek müşterilerinde büyük bir etki bırakmak.
- Camiada ki rakip firma, kurumlardan tercih edilmesi için en önemli özelliğini öne çıkartan özellikleri ile ve gelişmeler hakkında kamuoyunu bilgilendirmek.
- Sosyal sorumluluk projelerinin altındaki imza olmaya anlayışlı duyarlı kurum olduğunu göstermek.
Teşekkürler.
YanıtlaSil