Reklam Ve Halkla İlişkiler Arasındaki Farklar

Reklam ve Halkla İlişkiler Arasındaki Farklar

reklam

Reklam ve halkla ilişkiler, yani pr daha önceden pr nedir başlıklı yazımda ne olduğunu anlattım, reklamın da daha önce reklam nedir adlı bir yazıda ne olduğunu anlattım şimdi de reklam ve halkla ilişkiler arasındaki farkları anlatacağım. Reklam ve halkla ilişkiler (pr) ile çalışmalar yaptıkları işlerin benzerliklerinden dolayı, aynı şey oldukları sanılır, aslında ikisi de çok farklıdırlar. Reklam Nedir ? ve PR Nedir ? adlı yazımı incelemenizi öneririm.

Reklam Ve Halkla İlişkiler Arasındaki Farklar
Reklam Ve Halkla İlişkiler Arasındaki Farklar

Reklam ve halkla ilişkiler arasındaki farklar, halkla ilişkilerin temel amacı bir işletmeyi, markayı veya adını itibarını korumak imajını prestijini tanınırlığını arttırma amacına hizmet eder. Reklam, bir ürünü markayı tanıtmak, satışını arttırmak fikir yayma amacını ele alır. Reklam ve halkla ilişkiler, arasında fark çok bellidir ama aynı sektörde bulunduklarından karıştırılır. Reklam ve halkla ilişkileri birbirinden ayıran diğer temel husus ise hedef kitle noktasıdır. Halkla ilişkiler (pr) de hedef kitlesi kamuoyu yani halktır. Reklamın hedef kitlesi alıcıdır kişisel müşterilere satmaktır bir ürünü satışını artırma yada fikri yaymayı hedefler. Halkla ilişkilerde yaptıkları iş kesintisiz devam ederken, Reklam, sektörün de hedef kitle yalnızca müşterilerdir. Reklam, sektörün de çalışma durumu kesintili ve dönemseldir. Halkla ilişkilerde (PR) uzun süreye dayalı kararlar alınır. Reklam da sonuçlar kısa süreye dayalı sonuçlar alınır. Halkla ilişkiler (PR) doğrudan mesajını halka iletir. Reklam müşterilerinin içinde bir merak uyandıracak şekilde üstü kapalı mesajlar verir. Halkla ilişkiler (PR) de ücretsiz basın, yayın ve organizasyon da konuşmalar da genel olarak ücretsizdir. Reklam, ise tanıtım amacıyla yaygınlaştırmak daha çok trafiğe sahip olmak için zaman satın alınır ve ücreti tahsil edilir. Halkla ilişkilerde amaçlar kurumun, itibarın tanıtımı, korunmasıdır. Reklam da amaç müşterilere satılacak ürününü ve marka imajını oluşturmaktır. Aynı kitle kontrolü ve iletişim araçlarından yararlanırlar. Plan program iki sektör için de geçerli olmaktan ziyade iki sektörün ortak noktaları da vardır. Reklam ve halkla ilişkiler sık sık firma, öğrenciler ve sektör de bulunan profesyonel insanlar tarafından bile karıştırılan bu konu umarım anlamışsınızdır. Daha detaylı bir yazı için diğer sayfalardan da ulaşabilirsiniz. Reklam Nedir ? ve PR Nedir ? adlı yazımı incelemenizi öneririm.

Yorumlar