Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir ?

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir

Sosyal medya reklamcılığı, normal bir reklamın internette bulunan sosyal medyada yer almasına her türlü gerçekleştirilen reklam faaliyetlerine denir. Sosyal medya platformların kullanıcı sayısı git gide artıyor hatta o kadar arttı ki yolda insanlar yürürken hipnoz olmuşcasına telefonlarını bırakmadan kimseyle muhatap olmadan geziyorlar hayatlarının her saniyesi internet de geçirilen bu dönemde sosyal medya da reklam paylaşanların da tabi ki otomatik olarak bir artış gözükmektedir. Markalar, firmalar ve işletmeler de bundan mütevellit sosyal medya da hesap açıp orada da bir sanal ofis açarak markalarını büyük kitlelere duyuruyor. Sosyal medyadan daha çok kitleye, müşteriye ulaştıklarından, reklam yatırımlarını bu doğrultuda kullanıyorlar. Sosyal medyada, kampanyaları oluşturduktan sonra takibini sürdürerek kitle kontrolünü, etkileşimlerini kolayca ulaşabilir. Sosyal medya reklamcılığında küçük hedeflerden büyük hedeflere doğru bir tablo, grafik veya çizelge oluşturulmalı ve reklamın takibi sağlanmalıdır.

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir

Sosyal medya reklam yayınlayanların reklamları farklı platformlar da farklı bünyelerde barındırılır. Sosyal medya platformları arasında  Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Twitch gibi platformlarda genellikle reklamlar yayınlanır. Hangi platformda reklamınızı yayınlamak istediğinize karar verdikten sonra, reklamınızı ilgi çekici falan zaten nasıl reklam yapacağınızı biliyorsunuzdur, sorun yaşayanlar için hedef kitlenizi doğru seçmenizi öneririm iyi bir iletişim ve diksiyon ile istediğiniz trafiği alacağınıza inanıyorum. Reklamınızı daha öne çıkarmak için etkili etiket kullanımı bunun için Adwords keyword planner kullanabilirsiniz. Daha fazla kitleye, kullanıcıya ulaşmak daha fazla trafik sağlamak istiyorsanız eğer düzenli bir paylaşım, sistemli çalışmanız sosyal medya reklamcılığında önemli bir hususlardan biridir. 

Sosyal Medya Reklamlarının Avantajları

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir
  1. Sosyal medya reklamcılığı, kısa vakit de en çok kitle sağlamayı hedefler.
  2. Markalar, firmalar ve online ürün satışı yapan e ticaret siteleri veya hizmet tanıtımı yapanlar için az bir bütçe ile istedikleri hedef kitlesine uygun bir bütçe ile ulaşırlar.
  3. Anlık olarak kitlelerine reklam yapabiliyorlar.
  4. Çok hızlıdır, sosyal medya reklamlarını hedef kitleye ulaştırmayı sağladığından mütevellit ürün ve marka gibi tanıtımı daha kolay ve hızlı yolla yapılır.
  5. Az önce ki madde gibi çok hızlı yayılır reklamlar dijital platformlarda hızlı yayınlandığından dolayı bir reklamın gün içinde hedef kitlesinde ki milyonlarca insana ulaşabilir. 
  6. Kitlelere daha hızlı yayılmasına olanak sağlar.
  7. Son olarak ölçülebilir, kontrol edilebilir ve analizlere çok kolay dosyalara gerek kalmadan ulaşabilirsiniz.
Diğer sayfalarıma sağ tarafındaki menüden veya aratarak gidebilirsiniz.

Yorumlar